Παρασκευή 8 Μαΐου 2015

Πόσα γνωρίζουν τα κοινωνικά δίκτυα για εμάς;

Με αφορμή την ομιλία του Mikko Hypponen στο Stanford (δείτε το βίντεο στο τέλος του άρθρου) έκανα μια μικρή έρευνα για το τι γνωρίζουν τα κοινωνικά δίκτυα για εμάς. Για την ακρίβεια δοκίμασα να κάνω μια διαφήμιση και είδα πως μπορώ να την παραμετροποιήσω.

Facebook

Η διαφημιστική πλατφόρμα του facebook επιτρέπει τον προσδιορισμό της τοποθεσίας (μέχρι και σε επίπεδο διεύθυνσης), ηλικία, φύλο και γλώσσα του χρήστη.

Ακόμη επιτρέπει την "στόχευση" χρηστών στα οποία συμβαίνει κάποιο γεγονός, για παράδειγμα έχουν σύντομα γενέθλια ή βρίσκονται μακριά από την οικογένεια τους ή έχουν σχέση από απόσταση.


Η διαφήμιση μπορεί να παραμετροποιηθεί και ως προς τα ενδιαφέροντα των χρηστών, για παράδειγμα μπορεί να απευθύνεται σε άτομα που τους αρέσουν οι ταινίες δράσης, αλλά ακόμη και βάσει την συμπεριφορά των χρηστών, για παράδειγμα χρήστες που τις τελευταίες 14 μέρες έχουν παίξει ένα παιχνίδι.

Twitter

Η διαφημιστική πλατφόρμα του twitter επίσης επιτρέπει την επιλογή τοποθεσίας, φύλου και γλώσσας. Οι διαθέσιμες επιλογές όμως είναι πιο περιορισμένες, αφού δεν περιλαμβάνουν όλες τις χώρες (φαίνεται πως η Ελλάδα δεν είναι στις διαθέσιμες επιλογές).
Επίσης η πλατφόρμα επιτρέπει την επιλογή χρηστών με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα, όπως για παράδειγμα να διαβάζουν comics.
Τέλος η πλατφόρμα επιτρέπει την επιλογή χρηστών με συγκεκριμένη συμπεριφορά. Αυτή η κατηγορία απευθύνεται μόνο για χρήστες στην Αμερική. Το twitter συνεργάζεται για αυτό και με άλλες εταιρείες που συλλέγουν προσωπικά δεδομένα και η λεπτομέρεια στις διαθέσιμες επιλογές είναι ανησυχητική. Μπορεί για παράδειγμα ένας διαφημιζόμενος να επιλέξει χρήστες που αγοράζουν asics παπούτσια.

Google

Όπως και οι άλλες πλατφόρμες, έτσι και η Google επιτρέπει την επιλογή τοποθεσίας (μέχρι και σε επίπεδο οδού) γλώσσας, φύλλο και ηλικία. 
Οι υπόλοιπες επιλογές φαίνεται πως αφορούν τα αποτελέσματα αναζήτησης ή τις σελίδες στις οποίες θα φαίνονται οι διαφημίσεις. 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου